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Dépliage

1.3.2

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Plugin Cinema 4D

S22 R23 S24 R25

Description
Le déformateur Dépliage permet de créer un effet de déploiement progressif de chaque polygone.
La version démo est limitée au mode « Polygones de fin : ID polygone » et au « Mode : ABCD ».
Historique
v 1.3.2 : Compatible R23
v 1.3.1 : Compatible R21
C4D R20 : Correction des traductions.
v 1.3 : Correction d'un problème d'activation.
v 1.2 : Rapidité accrue. Nouvelle fonction pour bifurquer le dépliage tous les n polys.
v 1.1 : Rapidité accrue sur les objets lourds en polys. Possibilité de limiter le dépliage à une sélection de polygones. Ajout d'une fonction pour étendre aux voisins les polygones de fin. Ajout de nouveaux modes de dépliage. Possibilité de diviser le dépliage. Ajout de nouveaux modes de rotation.
v 1.0 : Compatible R14, R15, R16.
Intensité

Modifie l'intensité du déformateur.

Limiter à la sélection

Limite le dépliage à une sélection de polygones.

Polygones de fin

Définit les derniers polygones affichés lorsque l'intensité atteint les 100 %.

- ID polygone : Permet de choisir le polygone par son indice.

- Sélection de polygones : Permet de choisir plusieurs polygones en glissant une propriété Sélection de polygones.

- Aléatoire : Permet de sélectionner un nombre définit de polygones de façon aléatoire.

Étendre

Permet d'étendre les polygones de fin à leurs voisins et créer un effet de déploiement multidirectionnel.

Mode

Définit le mode de recherche du dépliage.

- ABCD : choisit par ordre de priorité le polygone voisin de l'arête AB, BC, CD, DA (mode de recherche le plus rapide).

- ABCD inversé : idem mais par ordre de priorité DA, CD, BC, AB.

- Indices : choisit le polygone d'indice le plus bas.

- Indices inversé : choisit le polygone d'indice le plus haut.

- Horaire : choisit le polygone le plus à gauche.

- Anti-horaire : choisit le polygone le plus à droite.

- Droit : choisit le polygone le plus en face.

- Aléatoire : choisit le polygone de façon aléatoire (initié via la source).

- Position : choisit le polygone le plus éloigné de la position du déformateur (variante : le plus proche).

- Position + Droit : combine le mode Droit avec le mode Position.

- Direction : choisit le polygone le plus éloigné de la direction définie par la rotation du déformateur (variante : le plus proche). Il définit automatiquement le polygone de fin.

Diviser

Divise le dépliage en une multitude de directions.

Variante

Définit une variante du mode sélectionné si possible.

Optimiser les points

Définit si le déformateur cherche un lien entre deux surfaces déconnectées.

Déconnecter les polygones

Définit si les polygones doivent être déconnectés.

Trianguler

Convertit tous les polygones en triangles.

Supprimer les polygones

Permet de supprimer les polygones après un certain niveau de dépliage.

Mettre en cache

Sauvegarde automatiquement le calcul de la recherche du dépliage et le met à jour si le module détecte une modification dans l'objet.

Décochez la case pour recalculer le dépliage en permanence.

Cliquez sur Actualiser pour recalculer le dépliage et rafraîchir le cache.

Fixer objet

Définit si les polygones dépliés doivent bouger par rapport à l'objet, ou si l'objet entier bouge par rapport aux polygones.

Rotation

Plusieurs modes de rotation sont possibles :

- Définir : l'angle de rotation est définit par l'utilisateur.

- Aplatir : l'angle de rotation s'adapte pour obtenir un dépliage plat de l'objet.

- Maximum : l'angle de rotation s'adapte pour se déployer à partir du polygone précédemment déplié.

Rotation cumulée

Définit la rotation relative d'un polygone déplié.

Échelle cumulée

Définit l'échelle relative d'un polygone déplié.

Échelle finale

Définit l'échelle des polygones de fin à l'intensité 100 %.

Adoucir

Définit le nombre de polygones affectés simultanément par l'adoucissement.

Atténuation

Définit la courbe d'animation du dépliage d'un polygone.

Facteur rotation et Atténuation

Facteur global de la rotation des polygones pouvant être modifié en fonction de la progression du dépliage.

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César Vonc Yes, you can bake it to PLA : https://vimeo.com/226035840 22 Octobre 2021 15:21
Honduras Hello i plan to render it on renderfarm, is it possible to bake the vertex or movement? make it useable with other computer? 22 Octobre 2021 12:35
César Vonc Hello, yes, you can simply send me your User ID by mail. 31 Août 2021 09:37
Honduras Hello, i;ve message u via email, have u read it? i want to change my license to S24, 31 Août 2021 07:35
César Vonc Hello, yes, it's compatible. You can also try the demo version. 17 Juillet 2021 19:50
Super Gontrand Hi I would like to download this plugin and pay the 25eur, because it looks like it could save me years of work. Is there a compatibility with S24? Thanks 17 Juillet 2021 14:18
César Vonc ADL : Please contact me by mail
Rahim : This is two parameters that you can't edit in the demo version
22 Avril 2021 09:11
Rahim What does the full version get me again ? What does last polygon and abcd mode mean 22 Avril 2021 04:54
ADL Hi Cesar, this looks great - I bought it on paypal, but didn't receive an activation key with the payment confirmation email. Did it maybe come from a different address? 19 Février 2021 19:31
César Vonc Hello,
I am not sure, I think you don't have to. Can you contact me in private if you want to make some tests ?
24 Janvier 2021 21:32
Janne Hi,
seems to work on a team render node alright, very good! How long does the demo version run, do I have to purchase a licence for every node?
Thanks!
Janne
22 Janvier 2021 09:23
Janne Hi,
I'll do that, thanks for quick reply!
All the Best,
Janne
18 Janvier 2021 14:27
César Vonc Hello,
No, I recommand you to test the demo version of the plugin in team render in the first time.
18 Janvier 2021 11:11
Janne Hi,
have you tested the plugin with team rendering, can I install it on clients?
Regards,
Janne
18 Janvier 2021 11:10
Ano Hi Cesar, I am following the tutorial to bake PLA in r21 but I hit the same problem - the Unfolder object copy has all the keyframes, while the object copy doesnt have any,
Do you know of this issue and how to fix it ?
Thank you very much !
10 Décembre 2020 16:25
César Vonc Just send me your new userid by mail and I will send you your new key. 21 Septembre 2020 12:57
Honduras ok, i plan to buy subscription R23, will the license that i bought work on that ? or i should buy it again? 21 Septembre 2020 12:13
César Vonc Hello, yes, it will work. 21 Septembre 2020 11:21
Honduras Hello, can i buy this plugin, and install it on my cracked r20 C4D? srry if it insult anyone in c4d team :( 21 Septembre 2020 11:20
César Vonc Yes, it's english available.
It's also now R23 compatible.
19 Septembre 2020 15:43
Joel Hi Cesar, Is there an English version? 11 Août 2020 18:53
César Vonc Hello, please send me a mail with your R21 user id. S22 version is not yet available.
https://code.vonc.fr/details/paiement/enregistrement.png
15 Mai 2020 11:13
Tomasz Hi Cesar. I use your depilage for R19 plugin. How can I use it in my C4D R21 and S22 ? Do I need buy two more copies? I need working plugin in every C4D edytions that I have installed. 15 Mai 2020 11:03
César Vonc Yes, it's planned ! 29 Décembre 2019 08:39
Guigui Yeah ! Thanks.
Gélatine coming soon ?
29 Décembre 2019 00:23
César Vonc It's now compatible R21 ! :-) 21 Décembre 2019 12:02
akun could it can be used in R21? 15 Décembre 2019 17:30
Ben B An idea - any way to control this plugin with falloff/fields in R20? 26 Novembre 2019 23:22
César Vonc Good to know, thanks 07 Juillet 2019 18:53
Akun But I tried the baked ABC format in R20, and it seemed to solve the problem, and it looked good. 07 Juillet 2019 12:23
Akun Thank you, I just baked a few PLA animations in your way, and almost all of them were successful.It's just that sometimes the same method can't be dragged to the f-cure panel for certain objects, and I don't know why. 07 Juillet 2019 11:47
César Vonc Hello, yes exactly, it depends of the number of faces. Note that you can bake the animation to PLA to run it in realtime :
https://vimeo.com/226035840
06 Juillet 2019 20:50
Kun Hello, I want to know under what circumstances will the plugin run smoothly?I'm going to be very slow when I'm applying plugins to some objects, some scenarios are not, is it due to the number of faces of the OBJECT? 06 Juillet 2019 18:33
IZ Thanks ! 19 Août 2018 19:15
César Vonc If you play with the falloff curve and make it out of bound you can simulate a kind of jiggle effect. Does it do the trick for you ?
https://imgur.com/3YuWXOL
10 Avril 2018 10:20
Ashambe Could a Jiggle or Delay effector be added to get a sort of secondary motion to this plugin, that would be extremely cooooool! 10 Avril 2018 05:25
Daniel Super!Merci beaucoup! 19 Juillet 2017 09:24
César Vonc Here is a small tutorial to show you how bake it, I hope it iwll help you :
https://vimeo.com/226035840
18 Juillet 2017 19:52
Daniel Soory, I can not do it.
Where is the disconnect command for all polygons
And the command for PLA banking? Did you mean Cappuccino im Chrakter-Menu?
Or point cache. For me it does not work! Can you help me?
18 Juillet 2017 19:10
César Vonc Please see my first post here, I explained how to bake for PLA. 18 Juillet 2017 13:57
Daniel The depliage plugin is a great thing. We are doing this for a customer one
Complete animation with this plugin. Unfortunately I can not bring along
PLA baking. I am a bit in need, the film has to be finished. No renderfarm supports this Plaugin. Can not you make a tutorial, so we have the optimal solution for the plugin. Thank you very much
18 Juillet 2017 13:04
runninghead Merci beaucoup! 20 Mai 2017 20:01
César Vonc Of course ! :) 20 Mai 2017 12:23
runninghead Looks amazing! Does this still work for R17?

Magnifique! Est-ce que cela fonctionne toujours pour R17?
20 Mai 2017 12:16
César Vonc Hello, try this : http://vonc.fr/temp/fc4d/depliage_test.c4d 18 Février 2017 11:44
Maurice Sorry César, anything was going wrong with my last post. The right URL is: https://www.youtube.com/watch?v=qtD3vGtcebQ 17 Février 2017 12:53
Maurice Hi César, great plugin - thank you! I have an issue to make settings to fold a paper sheet like in this video.
www.youtube.com/watch?v=qtD3vGtcebQ
17 Février 2017 12:51
Uffe WOOOO fast anwser. THIS IS FUCKING GREAT ! THANKS ALOT MAN! 08 Septembre 2016 20:46
César Vonc Hello, here is the torus example of the video : http://vonc.fr/temp/fc4d/Tore.c4d
I hope it will help you.
08 Septembre 2016 20:28
Uffe Hi
I just got the this magic. but to maks the things from the video are hard. Are there any way you can show just a little bit of this. I need to know the trick where the Torus are bending " like a rose " or something ! 10 sek in the video. ?? please sir. :0)
08 Septembre 2016 20:17
César Vonc Il suffit d'ajouter des clefs à la valeur Intensité pour l'animer. 07 Août 2016 14:02
lyb57 Bjr
Comment obtenir le dépliage en animation ? Merci
07 Août 2016 13:26
César Vonc No sorry, it's not possible. 27 Mai 2016 21:28
Stato Is it possible to control the strength with a position controllable falloff? like a mograph effector? https://vimeo.com/147216148 27 Mai 2016 04:09
dv_ant Thanks for the reply and thanks for the awesome plug-in, it's soooo good! 06 Mai 2016 23:03
César Vonc Mmmm, I don't know, I never tried with Team Render. Normally yes, contact me by mail if you want we make some tests.
I just updated to the v1.3, don't forget to download this last version instead.
06 Mai 2016 22:13
dv_ant Is it possible to render with team render? 06 Mai 2016 21:34
César Vonc Please send me your old activation key by mail and I will send you a new one. 28 Février 2016 15:34
guiguig Hello;
I just updated to cinema 4D 17. The plugin seems to work, but my activation key doesn't. How can we fix this ?
28 Février 2016 15:32
César Vonc Yes. 19 Février 2016 21:14
Michael Does this work with C4D v17? 19 Février 2016 20:52
César Vonc Updates are free. 06 Janvier 2016 11:30
yankeedoodle22 And once you purchase it, what about the price for further updates ? 06 Janvier 2016 11:11
César Vonc There is actually no other method than the PLA to bake the animation. But you don't have to bake to render it in an animation. 25 Novembre 2015 16:42
Aaron Is there any way to bake the animation besides the above mentioned method? Is baking a PLA the only way to render an animation? 25 Novembre 2015 16:18
César Vonc The plugin change the point and polygon count by default, and the PLA needs always the same point and polygon count.

To preserve the same count and bake with PLA, you need to :
- Disconnect all the polygons of your object (without preserving groups).
- On Dépliage : Enable Optimize points and Disconnect polygons.
- Make sure the Delete polygons option si disabled.

Now you will be able to use the PLA baking. You can next put your object on a Connect object to smooth it.
05 Septembre 2015 18:29
Tom how do you bake the animation with Dépliage? any way to record as PLA? 05 Septembre 2015 18:13
Plumita Un grand BRAVO pour ce "Must Have" plugin! 24 Juin 2015 05:45
Hackeurhollandais Trop génial 03 Mai 2015 17:40
Yusuf Cool work. Cong. 12 Avril 2015 22:35
Ken Thanks for your awsome work! 03 Mars 2015 21:14
AleXXi Un très très grand merci, la prise en main est magique.
Bravo!
10 Février 2015 03:17
pxl C'est clair, un plugg qui m'aurait était util , ya pas longtemps, je suis sur qu'on va me redemander de déplier un escalier un jour... 07 Février 2015 19:05
Walien Un grand merci pour ton (enfin tes) plugins. Dommage celui là arrive juste une semaine après un taf sur du dépliage, mais je le garde de côté, je suis sur qu'il va me servir à un moment ou un autre.
Bonne chance pour tes prochains plugins o/
07 Février 2015 01:47
Sansalvador Une fois de plus , un module génial qui promet de faciliter pas mal de taches et de soulager les scènes , bravo ! 03 Février 2015 08:49